گزارش سراسری میزان افزایش حقوق، سال 1403

گزارش سراسری میزان افزایش حقوق، سال 1403

انتهای سال 1401با نظرسنجی از 40000 شاغل در سراسر کشور گزارش های جامعی از میزان حقوق و مقدار افزایش آن در سال جدید ارائه دادیم؛ گزارشی که در آن حقوق کارکنان گروه های شغلی مختلف با سابقه کاری مختلف و در شهرهای مختلف بررسی شده است. این گزارش ابتدای سال 1401 منتشر شده است.

 

حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

 

اکنون که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، بسیاری به فکر جابه‌جایی از محیط کار و کسب تجربات جدید در موقعیت‌های شغلی تازه‌تر هستند. آگاهی از حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ و میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ می‌تواند راهنمای خوبی برای ترسیم مسیر شغلی جدید شما باشد. در ادامه حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ و عوامل موثر بر تعیین خالص دریافتی کارگردان و کارمندان را بررسی می‌کنیم:

 

حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳
 
با موافقت دولت با افزایش ۲۰% حقوق در سال جدید، حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ برای هر کارگر مشمول قانون کار به ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سازمان برنامه و بودجه، با توجه به میزان افزایش حقوق کارمندان دولت، حداقل دریافتی آنان به ۱۰ میلیون تومان رسید. این ارقام تا پیش از تصویب نهایی مصوبه شورای عالی در ارتباط با میزان افزایش حقوق، قابل استناد نبوده و صرفا به دلیل افزایش آگاهی شما در این یادداشت آمده است.
 
نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰۳
بر اساس اخبار اعلام شده از جانب سازمان برنامه و بودجه، مبنی بر افزایش ۲۰% حقوق و دستمزد، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به صورت علی الحساب به آخرین حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲، ضریب ۲۰% را اعمال نمایند.
 
افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ شامل حال چه کسانی خواهد شد؟
در سال‌های گذشته تمامی افرادی که بر طبق قوانین وزارت کار استخدام شده‌اند، شامل افزایش حقوق شدند. پیش‌بینی می‌شود میزان افزایش حقوق کارمندان شرکت های خصوصی در سال ۱۴۰۳ شامل افزایش ۲۰% شود. به این ترتیب افرادی که در دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی فعالیت می‌کنند، احتمالا شامل ۲۰% افزایش حقوق می‌شوند. همچنین کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، کارمندان موسسات اموزش عالی و پژوهشی و قضات نیز احتمالا شامل قانون افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ خواهند شد. توجه کنید که نرخ افزایش حقوق بازنشستگان هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

 

نظر